Aktualności

Informacja o zgłaszaniu ofert pracy do systemu ePraca

Od 01.06.2025 r. w związku z wejściem w życie ustawy z 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, niektóre podmioty mają obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca (dawna Centralna Baza Ofert Pracy).

Obowiązek ten dotyczy w szczególności:

  • organów władzy publicznej;
  • organów samorządów gospodarczych i zawodowych;
  • podmiotów reprezentujących zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  • podmiotów reprezentujących państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  • podmiotów reprezentujących inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Nowe przepisy mają na celu usprawnienie dostępu do specjalistycznych ofert pracy dla osób poszukujących zatrudnienia. 

Wymagane będzie założenie konta pracodawcy, które można utworzyć przy użyciu profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Po zgłoszeniu oferty, wskazany PUP wiodący dokona jej weryfikacji i publikacji w bazie ePraca.

Zachęcamy do zgłaszania ofert pracy za pośrednictwem portalu praca.gov.pl

Informacje o publikacji dokumentu